Effectief studiegedrag van leerlingen heeft een positieve uitwerking op de resultaten.  

Wat verstaan wij onder studiegedrag? Studiegedrag vatten wij samen in OMZA. 

Komt de leerling voorbereid naar de les? Doet de leerling mee in de les? Durft de leerling zichzelf te laten zien? Gebruikt de leerling eigen regelruimte of heeft de leerling steeds een docent nodig?

Hoe volg ik het studiegedrag van mijn kind? 

Alle leerlingen (m.u.v. de leerlingen van 5M) krijgen in ieder geval 2x per jaar (periode 1 en periode 3) een OMZA-beoordeling. Alle vakdocenten geven dan feedback op het studiegedrag van hun leerlingen. Leerlingen kunnen een O-V-G (onvoldoende-voldoende-goed)-beoordeling krijgen. Indien er een onderdeel met een O wordt beoordeeld, geeft de docent een toelichting. In de toelichting beschrijft een docent wat de leerling kan doen om zijn studiegedrag te verbeteren.  Bij 5M wordt er niet met aparte OMZA kolommen in magister gewerkt, OMZA is daar per periode verwerkt in de feedback die leerlingen krijgen.